loading...
ایستگاه دانش
admin بازدید : 132 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)

1- از جدول و بازی های فکری استفاده کنید...

2- از دست غیرغالب خود در مسواک زدن، شانه کردن یا استفاده از موس استفاده کنید. در یک زمان با هر دو دست بنویسید. قاشق و چنگال را جابجا در دست بگیرید

...

 

admin بازدید : 66 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

از نقطه‌نظر فيزيك كلاسيك، با داشتن شرايط اوليه و نيز نيروهاي وارد بر يك سيستم، رفتار آينده‌ي اين سيستم فيزيكي را مي‌توان دقيقاً تعيين كرد. اما در مقياس ميكروسكوپي مفاهيم كلاسيكي مكان دقيق، اندازه حركت دقيق و مسير يكتاي ذره معنايي ندارد. اين اساس اصل عدم قطعيت هايزنبرگ است.

 

 

 

admin بازدید : 56 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

یک جراح استخوان می گوید: به نظر من یک سری اعمال و حرکات وجود دارد که مغز انسان قادر به انجام نیست و یا اینکه برای آنها برنامه ریزی نشده است. تست زیر این نکته را ثابت‌می‌کند. تست زیر نمونه‌ی از حرکاتی است که با انجام آن مغز درگیر و گیج می‌شود.

حتی اگر بارها و بارها این عمل را انجام دهید، مغز با سردر گمی زیاد همان نتیجه را نشان خواهد داد و‌ هیچ تغییری بوجود نخواهد آمد. یعنی شما نمی‌توانید، با سعی و تمرین مداوم پای تان را با هوش کنید. چرا که مغز شما از قبل برنامه ریزی شده است. این تست بسیار هیجان انگیز تنها چند ثانیه طول می‌کشد. باور کردنی نیست، ولی کاملا صحت دارد. همین حالا آن را امتحان کنید. در حالیکه مقابل مانیتورتان نشستید (هر جای دیگر مانند؛ صندلی، مبل...) پای راستتان را کمی بالا آورید و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. در همین حال با دست راست شماره ۶ را در هوا بنویسید(عدد ۶ را از بالایش شروع کنید یعنی حرکتی در خلاف عقربه های ساعت) مسیر چرخش پای شما تغییر کرد نه؟!! یعنی پای شما خلاف عقربه‌های ساعت شروع به چرخیدن کرد. درسته؟ هنوز دانشمندان علتی برای این عکس العمل مغزپیدا نکرده‌اند. در نتیجه هیچ‌کاری برای تغییر آن نمی‌توان انجام داد. جالب بود نه؟!!.... شما می‌توانید بارها و بارها این آزمایش را انجام دهید و بارها و بارها همان نتیجه را مشاهده کنید .

admin بازدید : 22 چهارشنبه 25 تیر 1393 نظرات (0)

يکي از شگفتي هاي فضا وجود حفره هاي سياه در آن است. مکان هايي که در اثر جاذبه، حتي نور از آن قابل گريز نيست و هرچه در آن وارد شود ديگر خارج نخواهد شد. به اين حفره ها در دانش نجوم، «سياهچال هاي فضايي» گفته مي شود و درصدديم تا در مطلب امروز به نقل از پايگاه کانون دانش، به تشريح اين پديده شگفت انگيز جهان هستي بپردازيم. بر اساس قانون جاذبه نيوتن، هر جرمي داراي نيروي جاذبه بوده و مقدار آن رابطه عکس با مجذور فاصله از آن دارد. در سال1795 «لاپلاس» با استفاده از قانون جاذبه نيوتن، تئوري خود را چنين بيان کرد: اگر جسمي با جرم M آن قدر فشرده شود که شعاع آن، کمتر از مقدار rs شود (2gm/c2=rs ) (g ضريب ثابت جهاني نيروي جاذبه و c سرعت نور)، در نتيجه سرعت فرار از آن از سرعت نور بيشتر خواهد بود. «آلبرت اينشتين» مي گويد: هيچ جسمي نمي تواند از نور سريع تر حرکت کند. اگر دو جسم با سرعت نور در خلاف جهت هم نيز حرکت کنند باز هم نسبت سرعت آنها به يکديگر برابر با سرعت نور است. در واقع سرعت نور حد مطلق سرعت است. با توجه به اين نکته که چون سرعت گريز از حفره هاي سياه بيشتر از نور است پس فرار از آن غيرممکن است. «آلبرت اينشتين» در سال1915 در تئوري نسبيت خود (رابطه نيروي جاذبه، زمان و حجم) وجود اين سياهچال ها را عنوان کرد. اثبات فيزيکي و فرمولي آن تا سال ها ميسر نبود. اما امروزه به وجود آنها پي برده شده است. در اين تئوري، زمان به عنوان يک بعد (زمان فضايي) نيز شناخته شده است. از آنجايي که نور نمي تواند از حفره ها بگريزد پس در فضا چنين جسمي قابل رويت نيست.

 

admin بازدید : 13 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

مَرگ در زیست‌شناسی پایان زندگی موجودات زنده‌است. و در متن‌های دیگر رشته‌ها، ممکن است به نابودی کامل یک روند، یک وسیله یا یک پدیده اشاره کند. به گزارش پارسینه، عوامل وشرایط گوناگونی می‌توانند به مرگ سازواره‌ها بینجامند از جمله شکار، بیماری، نابودی زیستگاه، پیری، سوء تغذیه و تصادفات. در کشورهای پیشرفته، عامل اصلی مرگ انسان‌ها، پیری و بیماری‌های مربوط به کهولت است. در آن کشورها مرگ حیوانات بیشتر در نتیجه کشتار وسیع در کارخانه‌ها انجام می‌گیرد تا از گوشت آن‌ها برای غذای انسان‌ها استفاده شود.

سنتها و اعتقادات در رابطه با مرگ، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های فرهنگ انسان‌ها محسوب می‌شود. ضمناً دیدگاه ادیان در مورد مرگ نیز بسیار با اهمیت تلقی می‌گردد. با توجه به پشرفتهای روزافزون علم پزشکی، توضیح: پدیده مرگ، جزئیات لحظه مرگ و همچنین درک مرگ واقعی، پیچیدگیهای بیشتری پیدا کرده است.

 

admin بازدید : 21 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

Answer the phone by LEFTear 
برای صحبت با موبایل از گوش چپ استفاده کن

Do not drink coffeeTWICE a day
روزانه بیش از دو فنجان قهوه ننوشید.

Do not take pills withCOOL water 
قرص و داروها را با آب خیلی سرد تناول نکنید.

Do not have HUGE meals after 5pm
بعد از ساعت 5:00 عصر از خوردن غذای چرب خوداری کنید.

Reduce the amount of TEAyou consume
مصرف چای روزانه را کم کنید

Reduce the amount of OILYfood you consume
از مقدار غذای چرب و اشباع شده با روغن در وعده های غذایی کم کنید

Drink more WATER in the morning, less at night

 

admin بازدید : 20 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

چرا موقع خندیدن گریه می کنیم؟

کارشناسان هنوز علت آن را نمی دانند اما یک نکته به نظر می رسد و آن اینکه خندیدن و گریه کردن شبیه واکنش های روانشناسی است.

روبرت پرووین روانشناس دانشگاه مریلند می گوید : هر دو آنها زمانی اتفاق می افتد که احساسات تا حد زیادی تحریک می شود. لی دووفنر استاد دانشگاه میامی و چشم پزشک انستیتو باسکون می گوید : معمولا گریه با ناراحتی همراه است اما گریه کردن یک واکنش پیچیده ترِ انسان است. اشک با احساسات مختلفی تحریک می شود ازجمله : درد، ناراحتی و در بعضی موارد خوشحالی بیش از حد.

وقتی چنین اتفاقی افتاد، بسیار خوب است زیرا هر دو خندیدن و گریه کردن با بی اثر کردن هورمون کورتیزول و آدرنالین، استرس را از بین می برد. بنابراین اگر موقع خندیدن گریه کردید، شانس به شما رو کرده است.

 


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 21
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 1,394
  • بازدید سال : 5,029
  • بازدید کلی : 34,926