loading...
ایستگاه دانش
admin بازدید : 51 شنبه 04 مرداد 1393 نظرات (1)

مقاله های زیادی در اینترنتدرباره ی کسب درآمد از سایت و وبلاگها نوشته شده است اما شاید هیچ کدام از آنهاجامع و کامل نباشند.در این مقاله جامع و کامل سعی دارم روشهای مستقیم و غیرمستقیمبرای کسب درآمد را تشریح کنم.مزیت این روش ها اینست که شما میتوانید بسیاری از آنهارا با هم بکار ببرید.اگر شما هم روشی به ذهنتان رسید که در مقاله نبود لطفا از طریقتماس باما” ما را در جریان بگذارید تا این لیست را آپدیت کنیم.توجه کنید در این مقاله راههای کسب درآمدرا تشریح میکنم نه راههای افزایش درآمد!

1.روش های مستقیمکسب درآمد:


۱-نمایش تبلیغاتکلیکی(PPC): گوگل ادسنس را میتوانمحبوبترین انتخاب در این زمینه دانست ولی سایتهای خارجی و ایرانی دیگری نیز در ایندسته قرار دارند.در این روش شما کدهایی تبلیغاتی را متناسب با محتویات سایتتان درستمیکنید و آنها را در مکانهای مناسبی قرار میدهید. در این سیستم بازای هر کلیک مقدارمشخصی وجه به اکانت شما اضافه میشود که با استفاده از متدهای مختلف میتوانید وجوهبدست آمده را وصول نمایید.در این روش مهمترین چیزی که باعث موفقیتمیشود ترافیک بالای سایت و نحوه ی قراردادن کدهای تبلیغاتی در مکانهای مناسبمیباشد.ضمن اینکه یکی از فاکتورهای این روش مقدار پول بازای هر کلیک میباشد.هزینه یتبلیغات مختلف با هم متفاوتند.مثلا در یک تبلیغ شما بازای هر کلیک ۲۰ سنت و درتبلیغی دیگر بازای هر کلیک ۱ دلار دریافت میکنید.
(ppc=pay per click)
سایتهای معروف در این زمینه عبارتنداز:
-Google Adsense
مطالبمربوط به گوگل ادسنس را میتوانید از تگگوگل ادسنس دنبال کنید.توجه:همانطور که در ابتدا گفتم در اینمقاله از نام بردن سرویسهای ایرانی خودداری میکنم ولی اگر شما سرویسهای مطرح ایرانیدر این زمینه ها میشناسید میتوانید از طریق دیدگاهها آنها را معرفینمایید.

۲-سیستم تبلیغاتنمایشی(CPM): در این سیستم که درمواردی تشابهاتی با سیستم پرداخت کلیکی دارد وبمستر بازای تعداد و دفعات نمایش یکتبلیغ پول دریافت میکند.برای مثال در این نوع شما بازای نمایش هزار دفعه یک بنرمبلغ مشخص شده ای را دیافت مینمایید.برای مثال اگر وبلاگی ماهیانه دارای ۱۰۰هزار بازدید کننده باشد اگر بنری یک دلاری را انتخاب کند در ماه ۱۰۰ دلار دریافتمیکند.این نوع تبلیغات غالبا بازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تعریفمیشوند.نرخ تبلیغات ایننوع از ۱۰ سنت بازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش آغاز میشود و در مواردی به ۱۰ دلار بازای هر۱۰۰۰بار نمایش میرسد.
(cpm=cost per mile)

3-
تبلیغات مستقیم بنری: در این روش شما اقدام به فروش مکانهای تبلیغاتی سایت و یا وبلاگ خود میکنید.ازمزایای این روش میتوان به عدم وجود واسطه ها اشاره کرد.این روش بیشتر در سایتها ووبلاگهای پربازدید جواب میدهد.
۴-تبلیغات متنی کلیکی: در این روش شما میتوانید لینکهایی را در سایت یا وبلاگتان قرار دهید که مزیت اینروش اینست که کاربران سایت را زیاد آزرده نمیکند و حجم صفحه ی وب و زمان لودشدن آنرا افزایش نمیدهد.در این روش شما میتوانید مستقیما لینکها را بفروشید و یا از طریقسایتهای واسطه این کار را انجام دهید

5-
بازاریابی(Affiliate Marketing): در این روش شما برای کالایی که توسط شرکتیخاص به فروش میرسد بازاریابی میکنید.شما با فرستادن مشتری به سایت موردنظر در صورتیکه مشتری اقدام به خرید کند درصدی را بعنوان کمیسیون دریافت میکنید.این روش به CPA و CPL نیز معروف است.شما میتوانید از هرگونه تبلیغات در سایتو وبلاگتان استفاده کنید تا مشتری را برای سایت هدف ارسال نمایید.
cpa=cost per action
cpl=cost per lead
میتوانید بصورت مستقیم با یک شرکتقرارداد ببنید و یا میتوانید از طریق سایتهای واسطه ی در این زمینه استفادهکنید.

 
6-
ویدگتها(Widgets): در این روش شما با مراجعهبه سایتهای واسطه ویدگتهایی را برای سایت و یا وبلاگ خود انتخاب میکنید و آنها رادر سایت یا وبلاگتان قرار میدهید. نحوه ی کارکرد این ویدگتها مختلف است مثلا بعضیاز آنها بر پایه ppc (پرداخت بازای کلیک) کار میکنند.

7-
پستهایتبلیغاتی(Sponsored Reviews): در اینروش شما باید پستها و مطالب تبلیغاتی را در سایت و یا وبلاگتان منتشر کنید.برایمثال اگر سایت شما درباره ی آموزش خوانندگی است در یک پست باید از یک آموزشگاه خاصحمایت کنید! طبیعاتا بعضی از وبمسترها و وبلاگنویسها زیر بار این کار نمیروند ولیدر این روش سود خوبی نهفته است.در بعضی از این سیستمها شما میتوانید معین کنید کهبرای انتشار هر مقاله ی تبلیغاتی چه مقدار پول دریافت میکنید.قطعا در این روش داشتنرنک خوب گوگل و آلکسا حائز اهمیت است.البته اگر بتوانید درباره ی یک سایت معتبر پستبنویسید علاوه براینکه خودتان به پولتان میرسید بازدیدکنندگان و کاربران سایتتان رابا یک سایت مناسب نیز آشنا کرده اید که این میتواند موجب افزایش محبوبیت پستهای شماشود! توجه کنید شما فقط موظفید یک مقاله یا پست تبلیغاتی منتشر کنید و با انجام اینکار بدون توجه به فیدبک و بازدهی هزینه ی تعیین شده را دریافت میکنید اما هرچقدرفیدبک و بازدهی این پست و مقاله بیشتر باشد مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. اگربازدید کنندگان زیادی دارید میتوانید باشرکتها مستقیما در این مورد قرارداد ببندیددر غیر اینصورت میتوانید از سایتهای واسطه استفادهکنید.


۸-تبلیغات در خوراکخبرخوان: با گسترش استفاده از خوراکهای خبرخوان (RSS) بسیاری از وبمسترهادنبال روش هایی هستند تا تبلیغات در این مکانها را از دست ندهند.در این روش شما میتوانید انواع تبلیغاتذکر شده را در خوراکتان قرار دهید و بدین ترتیب درآمد زایی کنید.مثلا میتوانید بنرهای PPC را در خوراکسایت یا وبلاگتان قرار دهید.البته در بعضی موارد میتوانید به صورتمادام العمر بنرهای تبلیغاتی خود را در خوراک خبرخوان به فروشبرسانید.
 
9-
جذب اسپانسر برای یک اتفاق یامقاله ای خاص: در این روش شما باید اسپانسرهای خاصی برای مقالات یاجایگاههای خاص سایت یا وبلاگتان جذب کنید.برای مثال اگر شما دارای یک سایت درموضوعات مختلف هستید میتوانید برای یک موضوع خاص سایتتان مثلا موضوع هاستینگ با یکاسپانسر قرارداد ببندید و تبلیغات اسپانسر را در پستهای مربوطه قرار دهید.و یا برایمثال اگر صاحب یک سایت خبری هستید میتوانید مثلا اخباری که درباره ی نشستی ویژهمخابره میشود را با تبلیغ یک اسپانسر خاص منتشر کنید.یا مثلا اگر سایت و وبلاگ شمادرباره ی مباحث سئو میباشد و قرار است شما یک مقاله ی استثنایی منتشر کنید میتوانیدبرای آن مقاله ی ویژه یک اسپانسر جذب کنید.قطعا این روش فقط برای سایتها ووبلاگهایی با مخاطبان زیاد جواب میدهد.

۱۰- اکانتهایپریمیوم: در این روش قسمتی از محتوای سایت شما به صورت رایگان در اختیارعموم کاربران قرار میگیرد ولی قسمتهای ویژه ی محتوای سایت و یا وبلاگتان فقط دراختیار افرادی قرار میگیرد که ماهیانه یا سالیانه حق عضویتمیپردازند.سایتSEOMoz راهکارهایی درباره ی سئوارائه میکند اما قسمتهای ویژه ی این سایت برای کاربران پریمیوم میباشد که حق عضویتآن ماهیانه ۴۸ دلار میباشد و افراد پریمیوم به ابزارهای سئوی مخصوص و مقالات ویژهدسترسی پیدا میکنند.


۱۱-فروماختصاصی: با اینکه فرومهای رایگان بسیاری در اینترنت وجود دارد اما اگرسایت بسیار ویژه ای دارید میتوانید از فروم اختصاصی استفاده کنید.توجه داشته باشیدکه در این روش باید کاربرانتان را واقعا به اندازه ی پولی که میپردازند پشتیبانیکنید.برای مثال فروماختصاصی سایتSEO Blackhat ماهیانه ۱۰۰ دلار حق عضویت از کابران خود میگیرد وهزاران عضو پریمیوم هم دارد.قطعا در این فروم اختصاصی راهکارهایی که ارائه میشودارزش این پول را دارد.

12-
لینک موقعیتهایشغلی: در این روش شما میتوانید با قرار دادن کدی مخصوص که از سایتهایمربوطه دریافت میکنید آخرین فرصتهای شغلی را نمایش دهید و از موفقیت تبلیغتان کسبدرآمد کنید.در این سیستم ها هر فرد که از طریق سایت شما اقدام به پر کردن رزومه یکاری بکند هزینه ای مشخص به اکانت شما اضافه میشود.

13-
ایجاد بازارچه: اگرشما دارای سایت و یا وبلاگی با ترافیک بالا میباشید میتوانید بازارچه ای برای سایتیا وبلاگتان راه اندازی کنید که در آن کاربرانتان با پرداخت حق عضویت بتوانند اجناسخود را خرید و فروش کنند.در این روش باید مراقب کلاه برداران نیز بود چون اگر خلافیصورت بگیرد اولین نفر شما مواخذه خواهید شد.البته میتوانید با اعمال قوانین خاص ونظارت درست از بروز این اعمال پیشگیری نمایید.


۱۴-برگزاری نظرسنجیهای پولی: در این روش شما با برگزاری یک نظرسنجی کسب درآمد میکنید.بایدتوجه کنید که در این روش بهتر است کاربران شما از یک طیف خاص باشد.معروفترین سایت در این زمینه سایتVizu Answers میباشد.


۱۵-فروش یا اجاره یصفحات داخلی:همانطور که از نام آن مشخص است شما صفحات داخلی خاصی از سایتیا وبلاگتان را میفروشید یا اجاره میدهید.در این روش فردی که صفحه ای را خریداری یااجاره میکند از فضاهای تبلیغاتی موجود در آن استفاده میکند.مثلا میتوانید صفحه ایکه در آن لیست آخرین مطالب سایتتان را گنجانده اید را اجاره دهید.فقط توجه داشتهباشیدکه هنگام اجاره دادن یا فروختن قوانین خاصی را اعمال کنید تا بعدا این صفحاتدچار سوء استفاده نشوند.


۱۶-برجسته سازیلینک اسپانسرها در مطلب: در این روش شما باید لینک اسپانسرهای مربوطه رادر مقاله ی موردنظر هایلایت کنید.برای مثال اگر مقاله ای درباره ی هاستینگ مینویسیدمیتوانید با جذب اسپانسر لینک آن را در مقاله و مطلبتان برجسته کنید.طبیعی است کهاین روش در سایت و وبلاگهای با ترافیک کم پاسخگو نیست.


۱۷-کمکمالی(Donation): در این روش شما باقراردادن یک لینک از کاربرانتان میخواهید درصورتی که از مطالب شما استفاده کردندبطور اختیاری به سایت یا وبلاگ شما کمک مالی کنند.البته با تجربه ی شخصی میگویم کهشاید این روش در ایران کارایی زیادی نداشته باشد.برای راه اندازی این سرویس شمانیاز به یک درگاه پرداخت آنلاین مانند فروشگاه ها دارید.ضمن اینکه میتوانید ازدرگاه های پرداختهای بین المللی مثل پیپال نیز استفاده نمایید.البته برای این کارافزونه هایی هم برای سیستم های مدیریت محتوا نوشته شده است.


۱۸-تبلیغات درمتن: شما میتوانید با استفاده از سایتهای مربوطه لینکهایی ویژه در متنمطالبتان قرار دهید.البته این لینکها به نحوی تعبیه میشوند که آنها را از لینکهایدیگر متمایز میکند.بعضادر این روش زمانی که کاربر موس را روی لینک میکشد صفحه ای خودکار باز میشود یا صفحهی پاپ آپ ظاهر میشود که بعضی کارشناسان این روش را رد میکنند.

19-ایجاد صفحات پاپآپ: صفحات پاپ آپ از زمان پیدایش آنها مخصوصا برای تبلیغات آزاردهندهبودند.اکیدا توصیه میکنم این روش را زمانی بکار ببرید که صرفا به فکر درآمدهستید.در این روش باید رضایت کاربرانتان را فراموش کنید.

20-
تبلیغاتصوتی(Audio Ads): از این روش تبلیغاتگاهیبا نام PPP (پرداخت بازای پخش) یاد میشود.در این روش شما یک فایل صوتی تبلیغاتی (غالبا ۵ ثانیه ای) را در بک گراند سایت یا ویلاگتان نمایش میدهید که بازای هر ۱۰۰۰نمایش مانند سیستم های CPM مبلغ معینی را دریافت میکنید.البته بسیاری از وبمسترهااز این شیوه استفاده نمیکنند زیرا این روش علاوه بر اینکه بارگذاری صفحات سایت راطولانی تر میکند باعث آزردگی کاربر میشود.(ppp=pay per play)

21-فروش وبسایت یاوبلاگ: همانطور که مشخص است شما میتوانید با فروش وبسایت و یا وبلاگتاندرآمد خوبی را در مدت زمان کوتاهی بدست بیاورید.البته این آخرین روش کسب درآمدمستقیم است.توجه داشته باشید که عوامل و فاکتورهای زیادی برای تخمین قیمت سایت و یاوبلاگ وجود دارد پس در اداره ی سایت و وبلاگتان به این موارد نیز دقتنمایید

2. روش های غیرمستقیم کسب درآمد:


۲۲-فروشایبوک(Ebook): شاید یکی از قدیمیتریناستراتژی های کسب درآمد در اینترنت و بین وبمسترها همین روش باشد. در این روش شماباید مطالب و محتوای سایت و یا وبلاگتان را در یک ایبوک گردآوری کنید و آنها را بهمشتریان و کاربران سایتتان بفروشید.


۲۳-فروش کتابهایهاردکاور(HardCover book):در این روشاگر شما توانسته باشید شخصیتی برجسته در وبلاگ یا وبسایتتان از خودتان بسازیدمیتوانید اقدام به فروش کتابهای هاردکاور بکنید.کتابهای هاردکاور کتابهایی هستند کهبا جلدهای بسیار نفیس منتشر میشوند و قیمت آنها از قیمت کتابهای معمولی بیشتراست.برای مثال شما میتوانید کتاب اشعار حافظ را با جلد مقوایی معمولی نرم و یا جلدکالینگور سخت و جلد سلوفان سخت خریداری کنید و قیمتهای متفاوتی دارد. فروشهاردکاور، در مقابل paperback یا ebook طبعا سود بیشتری دارد.بعضی از نویسنده های مشهور از وبسایتها ووبلاگهای خودشان برای فروش بیشتر اینگونه کتابها استفاده میکنند و بعضی ازنویسندگانی که چندان مشهور نیستند با ساختن یک وبسایت یا وبلاگ و برجسته کردن شخصیتخودشان در این سایتها و وبلاگها اقدام به فروش کتابهای هاردکاور میکنند.در اصل آنهابا استفاده از شهرت وبسایت و وبلاگشان به این موفقیت میرسند.


۲۴-فروش قالب و تمسیستم مدیریت محتوا: در این روش شما میتوانید با استفاده از وبسایتهایی کهکار آنها طراحی قالب و تم برای سیسیتم های مدیریت محتوا میباشد کسب درآمد کنید.برایمثال شما میتوانید با راه اندازی یک سایت در زمینه ی طراحی قالبهای وردپرس رابفروشید.


۲۵-ارائه ی مشاورهو خدمات وابسته: زمانی که شما مقالاتی در زمینه ای خاص در سایت و یاوبلاگتان منتشر میکنید این مقالات میتوانند حکم رزومه ی کاری شما را داشتهباشند.برای مثال اگر شما دارای سایتی با مقالاتی مربوط به گوگل ادوردز باشیدمیتوانید در سایتتان بخش مشاوره ای راه اندازی کنید که از آن طریق با دریافت وجوهیمشخص شده خدماتی را به کاربرانتان ارائه دهید مانند تبلیغ در گوگل ادوردز و مشاورهبرای تبلیغ در آن. یا اگر شما در زمینه ی سئو تجربیات خوبی دارید میتوانید سرویسارائه ی خدمات سئو را به کاربرانتان بدهید.


۲۶-ساخت لیست ایمیلیا خبرنامه: امروزه ایمیل مارکتینگ بحثی جدانشدنی از بازاریابی اینترنتیمیباشد.اگر شما دارای وبسایت و یا وبلاگی با تعداد کاربران زیادی هستشد میتوانید یکلیست ایمیل و خبرنامه برای آن ایجاد کنید.شما میتوانید با ارسال تبلیغات لابلایاخباری که برای کاربران ارسال میکنید کسب درآمد کنید.همجنین یک راه غیرمنصفانه که هیچ وبمسترو وبلاگنویس حرفه ای انجام نمیدهد فروش لیست ایمیل ها میباشد.البته اکیدا توصیهمیکنم این کار را انجام ندهید چون در صورت افشا کاربران شما دیگر به سایت ووبلاگتان اعتماد نخواهد کرد.برای ساماندهی لیست ایمیلهایتان میتوانیداز این نرم افزارها استفاده کنید:
-AWeber
-SendStudio NX
-PHP Autoresponder-Constant Contact
27-
تهیه ی برنامه های مشاورهای: در این روش شما با استفاده از تجربیات و دانسته های خود محصولاتمشاوره ای تهیه میکنید و آنها را به کاربرانتان میفروشید.برای مثال اگر صاحب یک سایت درباره یمتدها هک هستید میتوانید با ساختن مجموعه های آموزشی در این زمینه کسب درآمدنمایید.یا مثلا اگر صاحب سایت و یا وبلاگی درباره ی سئو هستید میتوانید با ساختنمجموعه ای شامل نرم افزارها معرفی سایتها و غیره کسب درآمد کنید.


۲۸-برگزاری همایش وسمینار: این روش فقط مخصوص وبسایت ها و وبلاگهایی است که دارای بازدیدکننده های زیادی هستند.در این روش شما با برگزاری همایش و سمینار درباره ی موضوعیکه در سایت یا وبلاگتان به آن میپردازید میتوانید کسب درآمد کنید.برای مثال اگر درسایتتان به مطرح کردن مباحثی درباره ی تکنیکهای هک میپردازید میتوانید با برگزاریهمایش ها و سمینارهای مختلف و تعیین حق ورودیه کسب درآمد کنید.البته همانطور کهگفتم این روش مخصوص سایتها و وبلاگهای بزرگ میباشد.در پایان باید به این نکته اشاره کرد کهتکنیکهای ارائه شده صرفا در تمامی وبسایتها و وبلاگها قابل اجرا نیست مانند تکنیک۲۸٫
همچنین بسیاری ازتکنیکهای فوق را میتوانید همزمان در سایت و یا وبلاگتان اجرانمایید.با ارائه یدیدگاههای خود من را در جهت اعتلا و بهبود مقاله یاری فرمایید.

   منبع(پیسیفا(

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط mahdi در تاریخ 1393/05/04 و 5:24 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست گلم... کاری ندارم ! فقط خواستم بگم خسته نباشید انشاالله. من میدونم که چقدر زحمت میکشید. گاهی اوقات کلی زمان میزاری ولی اصلا به چشم نمیاد... دوست دار همه ی وب نویسان .. مهدی... یا علی مدد


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 13
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 165
  • بازدید ماه : 627
  • بازدید سال : 5,698
  • بازدید کلی : 35,595